MAri KIta Berchatting

Tuesday 5 October 2010

Atuk Aku Kata~~

Nun di satu petang, time aku nak balik kg hantar atuk aku, kitorang borak2 la. Aku suka borak dengan atuk aku tu. Kenapa?? Sebab dia suka citer pasal orang dulu-dulu, pantang larang dan banyak lagi la..syok dee...

Time tu hari nak hujan, citer punya citer, tetiba atuk aku berkata:

Orang dulu2 cakap bila hujan lebat dan ribut petir ada orang kenamaan atau berpangkat nak meninggal!!

Ye ke tuk??, Ye wookkk..kata atuk aku. Dia cter la masa Allahyarham Tun Abd Razak meninggal, masa tu hujan lebat dan ribut petir di tengah malam. Smggu kemudian Tun Abd Razak meninggalkan kita semua. Dalam hati aku..dah takdir dan smpai waktunya..semuanya Allah yang tentukan.

Ada sekali tu atuk marah aku sebab potong kuku malam2. Dia cakap tak baik sebab cepat 'kembali'.

Moral of the story is orang2 dulu amat mementingkan pantang larang dan ada kebaikan di sebaliknya..renung2kan dan selamat beramal

No comments: