MAri KIta Berchatting

Tuesday 26 October 2010

Tetiba Jek

Eh eh eh..ttba jek jari aku ni gatal..ciss..patutla, dah lama tak update blog.Erm..nak cter pe ntah erk.hahaha..fikir2 nah tersembul idea aku nak create something yang ntah apa2 ntah..
Actually sejak akhir2 ni aku sntiasa fikir macam2..dari soal kehidupan hingga soal masa depan..wah, forward to the future..glam gitu de..

Apa-apa pun aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah memberi aku akal fikiran yang sentiasa waras dalam meniti liku2 kehidupan duniawi ni. Tidak taksub dengan bermcam2 benda kat dunia ni..syukur sangat..tapi kita sebagai manusia sebenarnya jangan la leka dan lalai dalam meniti kehidupan kita yang kita sendiri tidak tau penghujungnya. Kita kena la seimbang dalam mencari kehidupan di dunia dan di akhirat nanti..jangan la kita hanya mencari kehidupan duniawi smpai kita lupa akhirat sana..begitu gak sebaliknya..

Apa2 pun kita perlu sentiasa berfikiran waras dan sentiasa yakin yang Allah itu sentiasa membantu umatnya dalam setiap apa yang dilakukan..

No comments: