MAri KIta Berchatting

Sunday 12 December 2010

Kehidupan di dalam Kehidupan

Salam readers..mesti tertanya-tanye kenapa tetiba mood aku teralih kan? erm..aku pun tak pasti tapi yang aku aku dapat rasakan yang sesungguhnya apa yang berlaku ke atas aku dan orang lain ada hikmah disebaliknya. Pertama terbukti apa yg kita rasa dan kita yakin Allah itu menentukan segalanya. Baik buruk semua telah ditentukan. Cuma kita kena yakin Allah sentiasa membantu kita dalam kesusahan dan akan sentiasa memberi kita panduan agar menjadi lebih baik dan baik di masa hadapan.

Aku bersyukur kerana mendapat peluang sebegini. Terima kasih Ya Allah..syukur. Aku mula mengerti yang kehidupan ini ada lagi kehidupan di dalamnya, untuk ku kupas satu2 mngkin memakan masa dan korang semua maybe tak berapa faham. Cuba korang fikirkan sejenak, sebagai contoh mengenai rezeki, bila kata Allah kehendakkan rezeki kita setakat RM3000,sekuat mana pn kita cari memang setakat itu la rezeki kita..tapi perlu ingat, kita perlu berusaha dan ikhtiar..

Begitu juga dalam perhubungan sama ada suami isteri,pakwe makwe, kawan or lain2.. Kita manusia memang tidak dapat lari dari menempuh pelbagai dugaan,ranjau dan cubaan. Allah nak kita tau sekuat mana dan sehebat mana pun kita sayang orang tu tak kira la suami isteri or lain2..if Allah nak uji dia akan uji..Dan Allah akan memberi kita ujian mengikut kemampuan kita dalam menyelesaikannya..Tuhan sentiasa memberi kita kebaikan dan membantu kita..cuma jangan la kita malas dan sombong untuk memnta kepadaNya.. setiap apa yang berlaku kita perlu redha.. walaupn permulaannya memang menyakitkan.

No comments: