MAri KIta Berchatting

Friday 3 December 2010

Sharing is caring...

Salam kengkawan..ntah apa2 la tajuk entry aku hari ni. Nah sekali lagi kita dikejutkan dengan kenaikan harga minyak RON 95 hingga la ke gula.bayangkan RM1.90 seliter..erm..pastu gula lak RM2.10 perkg...camner tu kawan2?erm...ada pro and contranye perkara ni berlaku..Seperti yang kita tau kadar hutang rakyat kita adalah lebih tinggi dari kadar hutang negara. Ini membuktikan yang rakyat negara kita ni suka berhutang dan yang penting biar papa asal bergaya. Orang pakai kereta dia nak pakai, orang ada rumah eh..dia pun nak beli gak. So, camner tu kawan2?

Secara subjektifnya, kenaikan harga barang-barang ni amnya akan menyebabkan beban kepada golongan yang berpendapatan rendah. Walaupun begitu, mereka terpaksa menerima hakikat disebabkan barang2 tersebut adalah keperluan. Naik ke atau tak naik ke harganya, mereka tetap guna dan kena beli. Namun akan menyebabkan kadar perbelanjaan mereka bertambah.

Nah, jika kita fikir secara tersirat, mungkin kenaikan harga barang2 ni akan menyebabkan rakyat boleh berjimat cermat. Kurangkan makan benda2 manis..tak elok tuk kesihatan..

Nah..diluar sana ada banyak peluang untuk mereka2 yang memerlukan pendapatan sampingan. So dengan kenaikan barang2 ni, aku rasa inilah peluangnya untuk kita mngambil kesempatan ini. Ada yang free dan ada yang modal sampai beribu2 ringgit..

Okla...biar aku bagi beberapa link yang aku rasa boleh membantu korang semua menyelesaikan masalah kewangan anda semua...

klik sini
klik sini
klik sini
klik sini

Link-link di atas merupakan serba sedikit biz yang aku rasa dapat membantu anda..
banyak lagi link yg aku nak bagi kat korang tapi tunggu next entry..sharing is caring

masa untuk bertindak!

No comments: