MAri KIta Berchatting

Friday 7 October 2011

Tips tenang Jiwa dan raga

Salam readers and stalkers..
hehe..
hari ini aku nak share dengan korang tips ketenangan hati dan jiwa
agak sedikit kerohanian pada hari ini.
Mungkin agak memboringkan membincangkan topik2 sebegini
Tapi sebagai seorang manusia yang tidak lari dari menghadapi tekanan,panas baran,jiwa kosong rasanya tidak menjadi masalah untuk kita kongsi bersama..
betulkan?
Seperti yang kita tahu sejak akhir2 ni banyak kes yang melibatkan remaja khususnya..
kenapa erk?
dengan kes buang bayinya,rogolnya,dadahnya..dan macam2 lagi kes2 yang melibatkan remaja seperti saya..err..:P
so rasanya terdetik hati untuk saya berkongsi beberapa tips
supaya diri kita sentiasa tenang,dan yakin pada diri sendiri
dan semestinya yakin dan percaya kepada Allah.

Pernah dengar selawat fatih tak kawan2?
masa mula2 aku dalam keadaan stress n down sangat..
aku mengamalkan selawat ini sehingga hari ini dan beberapa tips lain
dengan niat kerana Allah
Alhamdulillah diri ini semakin ok
dan semakin tenang dalam menghadapi segala masalah dan rintangan
mudah mudahan ia berterusan..insyaallah
Setiap masalah ada penyelesaiannya..

Jom kita selawat!!


.
Salah satu fadhilat mengamalkan selawat fatih adalah ubat segala penyakit.
Terutamanya penyakit hati atau dengan kata lain penyakit rohani.
Amat baik diamalkan dengan membaca 11x selepas solat atau seberapa banyak yang ikhlas..
Insyaallah dengan izinNya..
Cuma ingat satu perkara kawan2
Beramal bukan sebab fadhilat tapi sebab Allah swt.
Salam ukhwah..
Insyaallah akan ada tips2 lain yang bakal menyusul





No comments: