MAri KIta Berchatting

Saturday 13 November 2010

Luahan Hati Si Jejaka

Alhamdulillah,
Terbangun aku dari Lena,
Jam menunjukkan pukul 5.30 pagi,
Peluh membasahi seluruh badan,
Adakah apa yang aku lalui itu benar??
Ku lihat kiri dan kanan!!
Ahhh...bermimpi rupanya...


Seketika aku terbuai perasaan,
Aku terkesima..memikirkan si dia di sana
Risau,resah,gundah semua ada di hati
Aku tak tau apa yang nak diucapkan
Hanya luahan kasih sayang kepada seorang insan

Setiap hari,setiap detik, setiap langkah
Aku sentiasa memikirkannya
Adakah dia sihat?
Adakah dia sudah makan?
Bahagiakah dia??
Gembirakah dia??
Semua itu ada di benak hatiku!
BAgaimana aku nak katakan padanya?
Sedangkan diriku hanya insan biasa
Umpama aku semut engkau gajah

Namun, cintaku padanya amat mendalam
Cintaku hanya untuk dia siang dan malam
Aku berharap dapat bersamanya setiap malam
Supaya aku dapat menatap wajahnya di kala kelam
Agar tidonya lena tidak kelam

Aku hanya insan biasa
Mendambakan cintanya yang mulia
Sesungguhnya aku lelaki biasa
Tidak punya apa kurang paras rupa
Namun perlu kau tahu cintaku pada mu
Setinggi bintang di Angkasa
Nampak kecil di bumi besar di sana
Begitu la cintaku
Luar sedikit dalam besar naga
Namun ku tak tau bagaimana
Untuk ku pancarkan cintaku pada mu
Sesungguhnya aku hanya cinta padamu

Nah..aku terleka..
moga apa yang aku lalui di alam mimpi
tidak berlaku di realiti
semoga aku bahagia dengan si dia
kekal selamanya hingga penghujung nyawa




No comments: