MAri KIta Berchatting

Monday 7 February 2011

Gempar dan Sensasi Di Bandar Segamat

Salam to all readers and selamat pagi. Sebenarnya aku dah lama nak berkongsi berita ni dengan korang. Tapi masa amat mencemburui aku dan selalu jek menghasut aku untuk melambatkan berita sensasi ni.Hahahaha..

Nah,korang kenal tak dengan logo di atas tu. Jika korang pernah pergi Mahkota Parade di Melaka korang akan nampak di Tingkat atas sekali dimana dulu merupakan GSC.

Apa yang menariknya aku nak kongsi ialah tak lama lagi Segamat pun akan ada LFS Cinema ni tak lama lagi bila bangunan bersebelahan terminal bas siap.Wah..seronok. Almaklumla kami di sini jika ingin menonton wayang akan pegi ke Batu Pahat,Muar atau Melaka yang memakan masa perjalanan hampir sejam dan lebih. Aku rasa dah lama dah panggung wayang tidak ada di Segamat. Yang aku dengar ada 8 hall kesemuanya di situ..wah cam menarik lak..dan dijangka siap pertengahan tahun ni. Lagi la tak sabar. Mana taknya transformer menanti. Tak payah p jauh2.kan2?

Last panggung wayang di Segamat adalah sekitar 90-an gitu dimana ada panggung Cathay bersebelahan sungai segamat tu. Pastu apa nama ntah,x silap rex kot namanya. Sekarang dah jadi Jakel Trading. Jika nak tengok citer2 tamil time tu.kat situ la tempatnya.

So,dengan adanya LFS Cinema ni nampak la pembaharuan yang akan menjelma di Segamat ni. Bulan 4 ni bermula la projek jalan 4 lorong dari Muar ke Segamat. So..harap semakin maju laa bandar ku ini




No comments: