MAri KIta Berchatting

Wednesday 2 November 2011

Ketentuan Yang harus Ditempuhi

Cuaca agak mendung mengiringi suasana hari ini
Hujan turun seperti menangisi apa yang berlaku hari ini
Malam tadi sekita jam 12 tgh malam aku dikejutkan
dengan pemergian seorang rakan,saudara..
Sebelum ini beliau telah dimasukkan ke ICU pada ahad yang lalu
dan hari ini,beliau pergi mengadap Ilahi..
Suasana sedih dan murung dapat aku rasakan semasa aku berada di rumah beliau.
Rakan sekampung telah lama berada dirumah beliau.
Ada yang menyusur ke hospital malamnya..
Aku sampai ketika orang ramai sedang bertahlil menanti jenazah untuk dimandikan,dikafankan
seterusnya disembahyangkan dan dikebumikan.
Aku dapat lihat rakan2,saudara mara allahyarham amat sedih dengan pemergian beliau.
Paling menyayat hati aku adalah ketika saat2 terakhir dimana
ahli keluarga,rakan2 diberi peluang terakhir menatap wajah beliau sebelum dikebumikan.
Sayu pilu dan tangisan dapat didengari.
Rakan2 sekampung mengambil peluang terakhir ini mengiringi jenazah beliau sehingga ke tanah perkuburan,
dan sehingga siap semuanya..
Dan kepada rakan2 harap bersabar dan ketentuan ini harus kita tempuhi dan redha..
Kepada keluarga Allahyarham,bersabarlah..

AL FATIHAH untuk Allahyarham Tarmizi Shadan.




2 comments:

hawiz said...

takziah kpd keluarga arwah

cik shahrine shazwanie said...

takziah dari wanny sekeluarga..
doakan arwah..
moga ditempatkan di kalangan yg beriman..
amin..
AL-FATIHAH