MAri KIta Berchatting

Monday 21 November 2011

Tahniah Buat Harimau Muda

Alhamdulillah..
itulah ungkapan pertama yang aku ungkapkan
Akhirnya berjaya juga Malaysia menewaskan Indonesia dalam perlawanan akhir bolasepak
Sukan Sea yang ke 26 ni.
Dengan puluhan ribu atau beratus ribu penyokong tuan rumah membanjiri stadium,
ia tidak mematahkan semangat Malaysia untuk menggondol pingat emas kedua berturut2.
Tahniah sekali lagi.

Hurm..sepanjang perlawanan tersebut,fikiran aku berada entah dimana..
Aku sentiasa teringat beberapa ayat atau frasa yang seseorang berkata kepada aku..
"Saya tau saya cantik, awak jangan terkejut,sekali saya petik 10 yang datang."
OK..fine..i know u are pretty..
but i know who you are..dan aku sentiasa berharap engkau menjadi orang yang lebih baik.
orang yang lebih memahami,menghargai dan kenal erti kesetiaan,kejujuran dan pengorbanan.
Dan aku mengharapkan engkau menjadi orang yang lebih menghormati orang tua,
berfikir sebelum bertindak dan fikirlah jangka masa panjang..

Aku tahu aku seorang yang lurus..orang kata A,A la aku..orang kata aku sayang kau..aku pun perasanlaa yang orang itu menyayangi aku..damn..tuhan saja yang tahu betapa hati aku begitu lembut tidak seperti luaran aku yang ceria..(ceria la sangat)

Dan untuk pengetahuan engkau...
aku tidak suka memutuskan apa2 jua perhubungan yang telah dibina terutama dengan orang yang lebih tua dari aku..seperti ibu bapa dan sedara mara..
so kalau engkau meminta aku tidak menghubungi orang tua kau..maaf..aku dah anggap mereka seperti orang tua aku jua..
maaf..

hai..entahla..sepatutnya aku gembira atas kejayaan cemerlang Malaysia..tapi aku sedihlaa..
aku sedih sebab ketika ini aku memerlukan seseorang..
seseorang yang aku percayai,seseorang yang boleh menjadi pendengar dan pendorong yang baik.
Aku tak mahu apa yang jadi sebelum ini terjadi lagi..
Sedih gak laa tengok orang kawin,lafaz nikah dengan sekali lafaz..
duk kat pelamin,baca lafaz taklik..peh..meruntun jiwa dee...
tak memasal air mata aku jatuh..
hai..
merepek laa aku memalam ni..
k laa..aku nak tido
esok cuti...n
tahniah buat team malaysia




1 comment:

cik shahrine shazwanie said...

tengah beduka lara lg incik charm??? umm.. sabar eh..~