MAri KIta Berchatting

Thursday 15 December 2011

Fakta or Auta

Hari sabtu yang lalu aku bersama sepupu2 aku yang agak sengal sedang lepak2 kat meja makan rumak maksu. Adalah dalam 4 orang camtu..tak termasuk kucing2 peliharaan maksu aku yang kadang2 tak reti bahasa. Kitorang berborak pasal camner nak kurus dan kenapa kita gemuk.

Aku : Hoit Munie,dah bape bulan da tu? (sambil menunjukkan perut Munie)
Munie : hehe..agak ko berapa..hahaha...
Aku : Ko try la pakai mustajab tu dooo..mana la tau kot2 leh kempis ke?
Munie : ok pe ni..kurus..
Aku : Ceh,mesti banyak minum air ni..tu BUN tu..
Munie : Oitt,mana ada..ko mesti tak tau kan..mana ada orang gemuk disebabkan minum air. Dengan minum air ni,air masak la..kita akan kerap kencingkan..then lemak2 tu semua akan mengikut air kencing ko tu. Thats a fact..
Aku : Yeke?tak tau lak aku.
Sambil uda dengan Ayek terpinga2..
Aku : Lagi satu try laa makan jangan ulamkan air..makan jek nak minum makan jek nak minum.
Munie : Yeke? aku tengok ada member aku tu mampat jek badan..kalau ajak makan berjam nak tunggu dia jek..yelaa..makan jek..pastu nak tunggu dia nak minum lagi..paling tidak stgh jam..adoii..

Lantas kitorang gelak ramai2..
Aku : Ntahlaa..itu apa yang aku dengar,aku baca...fact kot?nanti aku buat research lagi..

Kemudian kami semua berborak cerita lain..

Apa yang aku nak terangkan disini, adakah dengan minum banyak air dapat menguruskan badan seperti apa yang sepupu aku cakapkan tu?? Fact or auta??
Aku masih membuat kajian tentang hal ini...(kaji la sangatkan)
Hope korang pun dapat membantu...




No comments: