MAri KIta Berchatting

Tuesday 27 December 2011

Andai Dapat Kuundur masa


Andai dapat
ku undurkan putaran dunia
ingin kuubah semula,
kata2 dan tingkah lakumu..

Hehe..bernyanyi lak aku petang2 ni
salam readers..
haii...hope sihat hendaknya.
Ok la entry aku kali ni
apa yang akan aku lakukan andai aku dapat undur masa.
Pertama sekali kalau aku dapat undurkan masa,
aku nak undur masa aku umur 17tahun
hehe..SPM beb..
baru aku tau masa sekolah adalah masa yang paling menyeronokkan
dan yang paling penting..
tapi apa2pun aku bersyukur dengan apa yang aku tempuhi..
kalau tak takdelaa aku bekerja dengan baik..^^

Kedua,ketika aku di UiTM
hehe..memang time tu aku agak stress..
pelbagai masalah,pelbagai dugaan datang time tu..
pertama kali menghadapi perkara2 tu semua..
dan aku rasa keputusan yang aku buat masa tu adalah betul..
dapat gak aku merasa menjaga ibu sebelum beliau meninggal..
teringat lak kata2 ibu aku before aku sambung lik belajar..
"tak nak jaga mak lagi ke?bila boleh jaga mak lagi?takde sapa nak jaga mak."
aduii..terasa sampai sekarang..
macam tau2 jek yang dia akan meninggalkan aku,aku buat keputusan utk smbung belajar..

Ketiga..
hah..ini yang paling aku kehendaki sangat..
kalau boleh diundurkan masa..
aku nak undur sangat ketika aku jumpa kamu..
ketika aku nak mintak no phone kamu kat pasar malam..
dan kalau boleh memang aku da niat tak nak jumpa kamu..
supaya aku dan kamu tidak akan menghadapi pelbagai rintangan,
supaya kamu gembira dengan apa yang kamu lakukan..
dan aku mungkin dengan orang yang sayangkan aku masa tu..
alahai..
tapi apa boleh buat..
ketentuan takdir telah menentukan segalanya
dan aku sebagai HambaNya sentiasa bersyukur
dengan apa yang aku ada,aku hadapi,dana akan aku anggap
sebagai satu ujian dariNya..

~Peace No War~






No comments: