MAri KIta Berchatting

Thursday, 24 March 2011

Tips Lepaskan Tekanan

Salam readers..hari ni aku nak kongsikan beberapa tips untuk mereka2 yang tertekan termasuk aku...check it out

1. Baca la ayat La ilaha illa anta SUBHANAKALA ‘ILMALANA ILLA MA ‘ALLAMTANA, INNAKA ANTAL’ALIMUL HAKIM,
Bacalah sekerap yang mungkin, Insyaallah akan tenang diri anda..

2. Perkara yang kedua ini amat penting.Solat 5 waktu..jangan la ditinggalkan dan sentiasa basahi diri dengan wuduk.

3. Carilah seseorang yang paling anda percayai seperti ibu bapa,rakan2,pakcik makcik dan luahkan apa yang anda pendamkan. Lepaskan segala2nya..

4. Janganlah memendam perasaan kerana apa yang kita pendamkan menjadi salah satu faktor kepada tekanan dalam diri kita. Jika kita tidak berpuashati..berbincanglah..

5. Sedia menghadapi segala kemungkinan..dan jangan larikan diri dari masalah..selesaikan..

6. Sentiasa dekatkan diri dengan Allah dan banyakkan zikir..

7. Yakinkan diri dan teguhkan peribadi kita supaya kita mampu untuk menghadapi segala2nya.

Ok semua..setakat ini bicara kita ye ye ye...nanti akan muncul tips2 lain..check it out..daa~~




2 comments:

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

oh OE ada jugak kadang buat macam tu...
itu pun kalau dah rasa tertekan...
sebab OE jarang stress...
serius jarang...
anyway... nice tips...

p/s: MiraHusin kirim salam...
hehe...
(n_n)

Ecul said...

no 1 tu elok diamalkan bila2 masa...