MAri KIta Berchatting

Wednesday 15 June 2011

Surat Untuk Kekasih


[시크릿가든] Song From A Secret Garden




Assalamualaikum sayang,

Semoga sayang sihat2 hendaknya di sana. Alhamdulillah sayang, abang disini sihat sentiasa walaupun kadang2 hari2 abang penuh dengan titisan air mata yang sentiasa menyusuri pipi gebu abang.

Pertama kali dalam hidup abang,abang rasa sunyi sangat2. Hidup abang umpama lilin yang memberikan cahaya kepada orang tapi dirinya terluka. Hari2 abang sentiasa sunyi tanpa sayang disisi.

Abang ingat lagi masa kita bersama2 dulu,suka duka kita lalui bersama. Ingat tak masa sayang demam dulu? Walaupun demamnya tak kuat,tapi tuhan saja yang tau betapa risaunya abang. Setiap malam abang berdoa semoga sayang cepat sembuh dan ceria seperti biasa.

Abang masih ingat lagi semasa pertama kali kita keluar bersama2. Bukan main gembira abang tengok sayang. Setiap gerak geri ayang sentiasa membuatkan abang ceria. Abang rasa cukup bahagia ketika itu. Kemudian kita bersama2 berpimpin tangan. Romantiknya kan masa tu. Abang sesekali tersenyum teringatkan perkara paling tidak boleh abang lupakan...ingat tak masa kita di Kenny Roger's. Masa tu pertama kali kita ke sanakan?
Pilih punya pilih sampai kita tak tahu nak makan apa..pastu pulak,air tumpah kat baju abang..abis basah baju abang..kemudian sayang datang pada abang tolong lapkan dan cakap kat abang..."sayang nak pegi tandas sekejap"..rupanya ayang belikan abang sehelai baju tuk abang..Ya Allah..baiknya sayang...Thanks sangat2..


Tapi kini...semua itu tinggal memori dan kenangan bagi abang..kini abang keseorangan tanpa sayang disisi. Sayang tahu kita dah merentasi hampir seluruh pelusuk semenanjung dan paling kerap kita ke Port Dickson. Ingat tak..bila kita ke PD.."abang..jom kita ke pantai..tengok matahari terbenam"..
"Abang,cantik kan? Saya harap suatu hari abang menjadi matahari supaya dapat menerangi hati saya..walaupun terbenam tapi mendatangkan keindahan dimuka bumi.."


Disaat sebelum sayang meninggalkan abang,sayang selalu berharap semoga abang jadi orang yang baik,tidak lupakan sayang,dan jangan nakal2..selalu cakap..bila sayang takde nanti,carilah pengganti yang lebih baik dari sayang..dan asik cakap sayang taknak kawan dengan abang...Aduhai..janganlah cakap camtu sayang...
Entahlah..rupa2nya itu semua petanda bahawa sayang akan meninggalkan abang..
5 tahun kita bersama..akhirnya kita berpisah jua..sayang meninggalkan abang keseorangan setelah 5 tahun bertarung nyawa..sampai hati sayang tidak beritahu abang yang sayang menghidap penyakit barah...

Disaat hembusan nafas yang terakhir..sayang masih mengingati diri abang..dan SAYA SAYANG AWAK ABANG DAN TERIMA KASIH KERANA SENTIASA DISISI SAYA SELAMA INI..MAAFKAN SAYANG KERANA MENYUSAHKAN ABANG SELAMA INI..

Dan kini..hanya doa dan airmata abang mengiringi pemergian sayang. Semoga Sayang ditempat orang yang beriman. Kenangan2 yang lalu bersama sayang akan abang jadikan kenangan terindah dan terima kasih kerana menjadi teman abang selama ini..
Semoga sayang tenang disana..

Salam dari
Abang



*surat ini adalah rekaan semata2 tidak ada kene mengena dengan sesiapa pun..harap maklum..




No comments: