MAri KIta Berchatting

Monday, 23 May 2011

Kerenah Superhero

Di suatu hari aku telah membuat satu tugasan yang telah diberikan oleh boss aku. Kali ini aku ditugaskan diluar negara. Antara negara-negara yang aku lawati adalah Jepun dan Amerika Syarikat. Best oo...

Sebenarnya aku ditugaskan untuk mengenalpasti kenapa superhero2 antarabangsa tidak mahu ke Malaysia. Negara pertama yang aku lawati adalah Amerika Syarikat. Satu negara yang amat maju..Yelaa negara yang dianggap polis dunia ni..so..akupun mulakan tugas..cari punya cari aku terjumpalah mamat ni...
"Hello Mr. Spiderman,whatsup",aku memulakan bicara. Masa tu si spdrman ni sibuk mengadjust sarangnya..."ooh...den ok yoo". La leh cakap n9 lak. "Nak tumpang tanye,kenapa mr spiderman tak nak datang malaysia".
Korang mesti nak tau an apa jawapan dia.

" Den sobonar yo nak datang Malaysia ni, tapi den risau dekat sorang mamat kek Malaysia tu. Sekarang tengah famous kek sana..ekau mesti konal dio..den takut nak jumpa dio..sekali dio kuar an dio punyo lidah tak ko naya..den ni an spider,dio cicak..geli den nnti bila lidah dio melekat kat den...oooo tidak mau aaa den...lg satu kek Malaysia tak banyak bangunan tinggi2..nanti den nak bergayut susah diwatnya...takpolah..tapi memang den takmahu datang Malaysia sobab si Cicakman tulaa..takmau aa den".

Laa...takut ngan cicakman rupanya...ciss..bangga aku jadi rakyat malaysia..hahahaha. Geleng kepala aku dengan kerenah Spiderman ni.

Pastu aku jumpa dengan mamat ni pulak...korang mesti suka punya.
Hello bro,whatsup....aku memulakan bicara. Time tu aku nampak dia tengah tido...yela namapun batman..kelawar,siang buat apa..?hahahhaa...teruk punya batman..sambil gosok2 mata..

"lool..i'm ok..awatnya.."
laaa...leh pulak cakap utara..layann
"nak tanye ni..kenapa cik batman taknak datang Malaysia?"

" Bukan cek taknak mai Malaysia,tapi hang pun tau an,kereta cek ni dah la lowed,pastu laju pulak..bila cek datang Malaysia,jalan kat sana semuanya tak rata,bila yang rata tu ok la..pastu cek ni taklah kaya mana nak bayaq saman ekoq..an an an..pastu tol lagi..ni pulak cek dengaq minyak nak naik lagi..aduii...camner?Lagi satu,cek geram dengan mamat sorang ni kat sana. Alaaa..keluang man...cek takut tau..dahla dia tu dalam kategori tak berapa siuman..sekali dia bunuh cek..dia tak kene apa2 hukuman sebab dia gila..takut cek.."

Laa...camtu ke?cis...buang masa betul aku layan superhero luar ni..macam2 kerenah..
Pastu aku ke Jepun tuk berjumpa dengan hero kesayangan diorang,sapa lagi..Ultraman laa
Hai mr ultraman...how are u?

Oooo..i'm fine..mu?sihak?gapo dio kamu mari sini?

Laaa...kecek kelate laa pulak...punooohh...

"kawe maghi sini nak ghoyak mu..napa mu tak maghi Malaysia?"

"Oooo..kawe tokse la nak maghi Malaysia..mu bayangkan laa..maghi Malaysia dari sini berapa jam?10 orang ultraman pun belum tntu sampai Malaysia mu tau..kawe muncul bumi jepun ni hanya 5 min yo..pastu liplapliplap lampu meroh nyalo..lepas 5 min..if kawe tak naik ke atas..kawe punohh..mati..gimano? Pastu..kawe pahe...Malaysia baru nok maju..nanti kawe datang punoh semua bangunan2 kat sana..dah kene buat balik..tokse laa mu...biar kawe musnahkan harta benda negara kawe sndiri..bolehkan?"

Cis..macam2 laa superhero luar ni..pastu aku pulang la ke Malaysia. Aku submit segala laporan2 yang ada dan aku bagitau bos aku yang kita harus bangga menjadi rakyat malaysia dan belilah barangan buatan Malaysia..hehehehe




4 comments:

CutieIntan said...

ahahahaha..lawak betul entri ni..blogwaking hari ni assyik dengan cerita lawak jer..thumbs up to you

Ecul said...

hahahak..thanks...kihkih

ZWAN SABRI said...

Satu lagi, satu lagi.. Doraemon plak takut nak mai Malaysia sebab kat Malaysia ada banyak GIANT..haha

MySuaraBlog: Interview Kerja

Ecul said...

hahaha.tul2...sokong2