MAri KIta Berchatting

Friday 11 September 2009

~~Hanya Sebuah Nukilan 2~~

"Panas sungguh hari ini..".bisik hatiku..."kenapalaa bas ni lambat,tak sabar lak nak sampai rumah...."bisik hatiku lagi...

Perjalanan dari utara ke selatan tanah air memang panjang.Lebih-lebih lagi keinginan untuk pulang ke kampung meronta2.Aku merupakan pelajar semester ke 5 sebuah IPTA di utara tanah air. Aku pulang ke rumah untuk melihat anak saudara aku yang pertama yang dah seminggu dilahirkan..'excited' tul diwatnya...yelaa anak saudara pertama katakan...

Setelah puas berangan aku terlelap..
"Tangkak,Tangkak, siapa yang turun Tangkak leh turun..." pekik pemandu bas.
Aku terkejut..oh,dah sampai Tangkak rupanya..x lama lagi smpai laa rumah aku...
Lebih kurang 30 minit kemudian aku tiba dirumah...erm..bukan main meriah aku tengok rumah aku..jiran2 datang tengok anak saudara aku...smpai2 aku bersalaman mak dan abah aku...Bang Long xde kat rumah ke mana aku xtau...smpai2 aku pun apa lagi pegi la tgk anak buah aku tu...amboi yaii..kan main lagi gebu..bulat mukanya..alahai..comelnya...


TO BE CONTINUED....

No comments: