MAri KIta Berchatting

Wednesday 9 September 2009

~~Hanya Sebuah Nukilan~~


Nama watak, tempat dan sewaktu dengannya adalah rekaan semata-mata. Tidak ada kena mengena sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.

Epilog

"Kring,kring,kring", telefon rumahku berbunyi.
" Boleh saya bercakap dengan Kamaludin B Hj Ali,saya Puan Qasidah dari Institut Teknologi Permata".
" Ye, saya bercakap, kenapa ye puan..." aku tertanya-tanya. Sementelaah aku sebenarnya menunggu tawaran untuk melanjutkan pelajaran. Lagipun Institut Teknologi Permata ini tak pernah aku dengar. Apatah lagi nak 'scroll' kat Google.
"Begini ye dik, adik telah ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran di institut kami selama 3 tahun dalam BTEC HND in MEchanical Engineering..jadi, adik dikehendaki mendaftarkan diri bulan depan dan segala urusan adik boleh uruskan seawal mungkin....".

Hah, ditawarkan?,bisik hatiku. Manalah aku pernah mohon semua ni...Ya Allah, bagaimana perlu aku buat,
Setelah berbincang dengan Puan Qasidah, bertanya itu ini,kami menamatkan perbualan. Tatkala itu, aku merenung nasibku, mungkin ini peluang terbaikku untuk melanjutkan pengajian.Tapi, bagaimana dengan ibu...

TO BE CONTINUED....

Created By

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

No comments: