MAri KIta Berchatting

Saturday 29 January 2011

~~HUJAN~~

Hujan Yang Turun Bagaikan Mutiara
Huhuhu..bila difikirkan sekarang,hujan dah bukan bagaikan mutiara dah..
Segamat dah beberapa hari dah asyik hujan jek.Banjir2....

Pakcik aku pernah cakap,beberapa hari lepas ada ikan keli di laman rumah dia. Dari mana datangnye ikan tu hanya tuhan jek yang tau. Alamat nak banjir la tu. Pernah masa banjir besar tahun 2006 or 2007 aku tak ingat dah..time tu ikan haruan timbul kat rumah dia. Apa lagi dia bawa la masuk ikan tu..Nah banjir sampai masuk rumah dia. Yang tak seronoknya rumah dia baru jek cat baru. Sama la sekarang ni,baru cat gak.

Namun itu semua dah ketentuan Ilahi. Semua yang berlaku hanya Dia yang tau. Kenapa diturunkan hujan,diberi panas terik, dibebani dengan segala masalah, hanya Allah saja yang Maha Mengetahui. Kita sebagai hambaNya perlu redha dengan ketentuanNya.

Hujan masih belum berhenti ni, sejak malam kelmarin. Kesian aku lihat member aku punya wedding ceremony. Tapi,mujurlah kesemuanya berjalann lancar. Aku ni pun duduk kat rumah jek mengadap laptop.Nah..berblog laa jawabnya

No comments: