MAri KIta Berchatting

Saturday 29 January 2011

~~Tenda Biru~~

]

Erm..salam readers,time2 hujan camni mesti kenangan dulu2 menjelma dalam kepala otak nikan?Thanks to my friend called chidot..jika bukan disebabkan dia aku takde idea dah tuk post kat blog ni.
Erm..bila dengar lagu ni teringat de zaman2 sekolah dulu. Zaman2 cinta monyet. Seronok tu seronok gak time tu. Apa taknya, budak baru nak kenal dunia,pantang ada orang caring and concern kat kita mulala nak menggatal. Aku pun tak ketinggalan time tu. Zaman sekolah menengah adalah zaman cinta bagi aku.
Bermula dari Tingkatan 3, 'bercinta' dengan budak form 1. Bangga siut time tu,dapat dak form 1. Dahla kita ni skema,alih2 ada gak yang berminat. Kena lak dak tu pandai. Kata orang putih clever girl. Time tu aku rasa cam lain lak. Kira time tu hebat gak la percintaan kami sampaikan cikgu kat sekolah pun leh kene kan aku. Time tu si dia masuk ke kelas aku, aku tak ingat sebab apa. Pastu leh lak cikgu tu cakap :"awk nak jmpa saya ke atau leman".

Time tu apa lagi,dah la aku putih(putih la kot),merah muka aku..Kira banyak la kenangan aku time tu..Seronok berkawan dengan dia,blk skolah sesama,dah la sesama pengawas..lagi la..pantang ada meeting.wakakaka..bermeeting laa aku.. Pernah sekali dia sakit perut,aku time tu tak tau la penyakit senggugut ni,apa lagi menggelabah aku..cari minyak sana sini..kih kih.,kelakar...skang smuanya tinggal kenangan. Bagi aku diala cinta pertama aku zaman sekolah. Mungkin sikit2 terasa tu masih ada lagi..almklumla first love..susah gak nak lupakan..

Pastu Form 5, ada lagi seorang mncul. Dak form 3Yang ni lagi la..budak baru..baru masuk..cute lagi plus tinggi..Ntah camner boleh lak kami bercouple. Cam biasa la aku,malu..last2 aku dapat gak dak ni..Masing2 terperanjat dan terkejut sbb dak tu dah la lawa,baik,baru di sekolah,aku leh lak tackle dia..banyak kenangan dengan dia ni...terutama masa date beramai2 di Pizza..leh lak member aku nak tackle dia..cis...hahahha..Namun perkenalan kami tidak bertahan lama..alih2 aku dengar dia dipindahkan ke utara atas sebab2 yang aku sendiri dapat tau kemudiannya. Aku rasa time tu aku tekad untuk mencarinya ke utara. Last2 aku dapat sambung study kat IPTA di Penang. Sambil belajar2 tu aku google la dia kat mana..hehe..last2 aku ternampak dia di IPTA tersebut..rupa2nya ayahnya staff di sana. Kami bertegur sapa dan bertukar no hp. kemudian terputus lagi...dan selang beberapa tahun terjumpa dia di Friendster. Dan disitulah kami bercerita panjang dan mengetahui kisah sebenar. Namun apakan daya..dia sudah menjadi milik orang dan telah selamat diijabkabulkan..tahniah aku ucapkan..

Pas sekolah lak..ada lagi..kali ni kawan dak baru tu..percintaan kami ni pada mulanya sekadar saja2..almaklum status dia ni aku tak pasti..single ke or not available. Tanye punya tanya..single..dushh..aku try la masuk line. Alhamdulillah berjaya. Ramai pada mulanya tak mengetahui kisah kami ni. Pandai sungguh menyiimpan rahsia..tapi aku lupa la camner leh terbongkar. Namun,percintaan jarak jauh ni memerlukan komitmen dan aku tak tau kenapa kami boleh terputus..sebab dah lama..n malas nak ingat..yang aku tau aku selalu ditinggalkan..wakakaka...Baru2 ni dia telah selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya..Alhamdulillah...

So..sekarang aku dah jadi tunangan orang..kepada tunang aku jika terbaca ni..ini adalah kenangan bagi aku. Hanya kamu sekarang di dalam hati aku.. Dan kau pun tau bagaimana dalamnya kasih sayangku pada mu..Hanya untuk mu...





No comments: